زبان ها

آماره

انحراف معیار

آزمون متنی

انگلیسی

میانگین

.۷۸۳۷

.۰۳۹۸۲

میانه

.۷۹۸۹

واریانس

.۰۳۶

عربی

میانگین

.۵۶۳۱

.۰۳۸۷۳

میانه

.۷۵۹۷

واریانس

.۰۳۴

نمودار ۴-۲۴بررسی کلی آزمون متنی
جدول ۴-۲۴ آماره های توصیفی مربوط به کلیه آزمون متنی را نشان می دهد. با توجه به این جدول میانگین خطاهای درس انگلیسی (.۷۸۳۷) بالاتر از زبان عربی (.۵۶۳۱ )بوده است و باتوجه به اینکه این جدول مربوط به تحلیل کلی آزمون متنی می باشدوبااستنادبه به مطالب مطرح شده ی بخش ۲-۲-۱۸ که درقسمت مبانی نظری فصل۲ آمده است ،درنهایت نتیجه ی حاصل ازبررسی هانشان می دهد باتوجه به آنکه دراکثرموارد رویکرد قوی بررسی مقابله ای قابل اثبات است و به دلیل اینکه وجودتفاوتهای بیشتربین ساختهای دستوری درزبانها ، نشان ازدشواری یادگیری این زبان رابرای زبان آموزان خواهدداشت ،بنابراین هردو فرضیه ی ابتدای تحقیق تاییدمی شوند.این نتایج توسط تحلیلهای آماری هم قابل اثبات می باشند و بوسیله نمودار ۴-۲۴ نیز نشان داده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

اکنون با درنظرگرفتن نتایج آماره های توصیفی به دست آمده ازآزمون متنی ، به بررسی کلی فرضیه های پژوهش می پردازیم:
درمجموع ازمیان۲۳موردکلی بررسی شده دراین آزمون،رویکردمقابله ای قوی باتعداد۲۰موردتاییددرشماره های۱،۲،۴،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴،۱۵،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰،۲۱،۲۲،۲۳کارآمدتراست.۱مورد نیز درشماره۵رویکرد معتدله تاییدشده است ودرشماره های۶و۳هیچیک ازرویکردهاقابل تاییدنمی باشند.
۹۸
بااستناد به نتایج به دست آمده به وضوح مشاهده می شودکه میان خطاهای دستوری حاصل ازآموزش دو زبان انگلیسی و عربی به دانش آموزان فارسی زبان تفاوتهای مختلفی وجودداردورویکردقوی بررسی مقابله ای درتشخیص خطاهای دستوری تاییدمی گردد،بنابراین هردوفرضیه ی قابل تاییدهستند.این نتایج بوسیله نمودار ۴-۲۵به صورت درصدی نیز نشان داده شده است.
(نموداردرصدی آمارتوصیفی۴-۲۵ کل آزمون متنی)
۴-۴-بررسی آماراستنباطی آزمون چهار گزینه ای
برمبنای آزمون خی دو اگرسطح معنی داری کمتراز مقدار( ۰٫۰۵)باشد وجوداختلاف وتفاوت میان نمونه ها اثبات می شود.از نتایج جدول بعد( ۴-۲۵ ) مشخص می گردد به دلیل اینکه سطح معنی داری آزمون بیشترسوالات به جز سوال ۵ و ۱۰ از مقدار( ۰٫۰۵) کوچکتر می باشد، می توان نتیجه گرفت میان نوع ومیزان خطاهای دستوری آزمون چهار گزینه ای درآموزش انگلیسی و عربی به دانش آموزان فارسی زبان تفاوت معنی داری وجود داردوهمچنین رویکردقوی پیش بینی می کندکه به دلیل وجودتفاوتها ، دانش آموزان دچارخطاخواهندشد.بنابراین در مجموع هردو فرضیه ی پژوهش در آزمون چهارگزینه ای تایید می گردد واین نتایج بوسیله نمودار ۴-۲۶ نیز

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...