فهرست مطالب
عنوان صفحه
۴-۴-۴-۴ شبکه همبستگی آبشاری CFBP …………………………………………………………………….. 72
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۵-۱ ارزیابی شبکه های عصبی مصنوعی برای پیش بینی ظرفیت باربری خاک …………………………………….. ۷۸

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۲ نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۱
۵-۳ پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۲
۵-۴ منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۳
ت
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ۱-۱ : محدوده شهری مورد مطالعه، شهر آذرشهر ……………………………………………………………………………… ۸
شکل ۱-۲ : موقعیت قرار گیری شهرستان آذرشهر ……………………………………………………………………………………… ۹
شکل ۳-۱ : پیکربندی شبکه عصبی مصنوعی سه لایه ای Feed-Forward ………………………………………… 22
شکل ۳-۲: دیاگرام شماتیک از گره j …………………………………………………………………………………………………………. 23
شکل ۳- ۳: نمایی کلی از محیط کار نرم افزار Matlab …………………………………………………………………………. 52
شکل ۴-۱ : موقعیت جفرافیایی شهرستان آذرشهردرایران]سایت ویکی پدیا[ ……………………………………….. ۵۸
شکل ۴-۲: محدوده شهری ، شهر آذرشهر]گوگل ارت[ …………………………………………………………………………….. ۵۹
شکل ۴-۳: شماتیک کلی هندسه مدل شبکه عصبی مصنوعی ]نرم افزار متلب] ……………………………………. ۶۵
شکل ۴-۴ : مشخصات کامل مدل شبکه عصبی Feed-forward backpropagation …………………… 68
شکل ۴-۵ نمودار ضریب همبستگی، مدل طراحی شده Feed-forward backpropagation با ۲ لایه مخفی و ۵ نورون ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۹
شکل ۴-۶: شماتیک مدل طراحی شده در مدل شبکه Layer Recurrent [نرم افزار متلب] …………….. ۷۱
شکل ۴-۷: شماتیک مدل طراحی شده در مدل شبکه Cascade-forward backpropagation …. 73
شکل ۴- ۸: نمودار ضریب همبستگی، مدل طراحی شدهCascade-forward backpropagation … 74
ث
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ۵-۱: نمودار صحت سنجی برای مدل FFBP …………………………………………………………………………………. 79
شکل ۵-۲: نمودار صحت سنجی برای مدل CFBP ……………………………………………………………………………… 80
شکل ۵-۳: نمودار صحت سنجی برای مدل LRN …………………………………………………………………………………… 80
شکل ۵-۴: نمودار صحت سنجی برای تمامی مدل های طراحی شده …………………………………………………….. ۸۱
چ
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۴-۱: اطلاعات نرمال شده مورد نیاز برای طراحی شبکه عصبی مصنوعی …………………………………….. ۶۳
ادامه جدول ۴-۱: اطلاعات نرمال شده مورد نیاز برای طراحی شبکه عصبی مصنوعی …………………………… ۶۴
جدول ۴-۱: نتایج مدل سازی با مدل شبکه FFBP ……………………………………………………………………………… 70
جدول ۴-۲: نتایج مدل سازی با مدل شبکه LRN ……………………………………………………………………………….. 72
جدول ۴-۳: نتایج مدل سازی با مدل شبکه CFBP …………………………………………………………………………….. 75
جدول ۴-۴: مقایسه نتایج انواع مدل سازی با شبکه های CFBP ، FFBP , LRN ………………………….. 76
جدول ۵-۱: اطلاعات شبکه های مختلف با تعداد لایه مخفی و تعداد نورون در لایه مخفی …………………. ۷۸
جدول ۵-۲: خروجی حاصل از شبکه های مختلف در مدل های طراحی شده ………………………………………… ۷۹
ح
فصل اول
کلیات
۱-۱مقدمه
خاک از قدیمی ترین و پیچیده ترین مصالح مهندسی است. نیاکان ما خاک را به عنوان مصالح ساختمانی جهت ساخت مقبره ها، محافظت از سیل و پناهگاه ها بکار می بردند. در تمدن غرب ، از رومی ها به عنوان تشخیص دهنده اهمیت خاک ها در پایداری سازه ها نام برده اند. مهندسان رومی، به ویژه ویتروویوس (Vitruvius) که در یک قرن قبل از میلاد خدمت می کرد، به انواع خاک ها (ماسه، شن و غیره …) و طراحی و ساختمان پی های صلب توجه زیادی نمود. آن موقع هیچ مبنای تئوریک برای طراحی وجود نداشت و به تجربه حاصل از آزمون و خطا اکتفا می شد.[۱]
کولمب (۱۷۷۳) به عنوان اولین کسی شناخته شده است که جهت حل مسائل خاک از علم مکانیک استفاده کرده است. از اوایل قرن بیستم، با رشد سریع شهرها، صنعت و تجارت، ظهور سیستم های ساختمانی مختلف نظیر آسمان خراش ها، ساختمان های عمومی بزرگ، سدها برای تولید برق و مخازن برای تهیه آب و آبیاری، تونل ها، جاده ها و خطوط آهن، تجهیزات بندری، پل ها، فرودگاه ها و باندها، معادن، بیمارستان ها، سیستم های بهداشتی، سیستم های زهکشی و برج ها برای سیستم های ارتباطاتی ضروری می گردد.
۲
این سیستم ها به پی های پایدار و اقتصادی نیاز دارند، اکنون سوالات جدیدی درباره خاک ها مطرح گردید. به عنوان مثال وضعیت تنش در یک توده خاک چگونه است؟ چگونه می توان یک پی مطمئن و اقتصادی طراحی نمود؟ یک ساختمان چقدر نشست خواهد کرد؟ و پایداری سازه های ساخته شده بر روی یک خاک یا در درون آن چگونه است؟ برای پاسخ دادن به این سوالات روش های خاصی نیاز بود و نتیجتاً مکانیک خاک متولد شد. کارل ترزاقی(۱۹۶۳-۱۸۸۳) پدر غیر قابل انکار مکانیک خاک می باشد. انتشار کتاب ایشان بنام ” Erdbaumechanik” در سال ۱۹۲۵ پایه مکانیک خاک را پی ریزی نمود و اهمیت خاک را در فعالیت های مهندسی آشکار کرد. مکانیک خاک که به نام ژئوتکنیک یا ژئومکانیک نیز نامیده می شود، کاربرد مکانیک مهندسی در حل مسائلی که با خاک به عنوان بستر پی و مصالح ساختمانی سروکار دارد می باشد. مکانیک مهندسی برای فهم و تفسیر خواص، رفتار و عملکرد خاک ها به کار می رود. [۱]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...