الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی و تاثیر آن … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
![]() |
و این جزء معیار میتواند شامل نکات زیر باشد:
ایجاد و توسعه استراتژی به منظور مدیریت ساختمآنها، تجهیزات و مواد در حمایت از خط مشی و استراتژی سازمان
مدیریت نگهداری و استفاده از داراییها در جهت بهبود عملکرد آنها در کل چرخه عمر
مدیریت امنیت دارایی
اندازه گیری و مدیریت هر گونه تأثیر زیان آور و داراییها سازمان بر روی جامعه و کارکنان( از جمله مسائل ارگونومی، بهداشت و ایمنی )
استفاده از منابع به صورت مناسب و سازگار با محیط زیست در طول چرخه یک محصول
بهینه کردن موجودیهای مواد
بهینه کردن استفده از خئدمات عمومی( مثل تلفن، برق و…)
کاهش و بازیافت ضایعات
حداقل سازی هر گونه تأثیر زیان آور ناشی از محصولات و فرآیندهای تولید و خدمات
بهینه کردن کاربرد حمل و نقل
۴-۴- فناوری مدریت میشود:
این جزء معیار میتواند شامل نکات زیر باشد:
ایجاد و توسعه استراتژی جهت مدیریت و فناوری به نحوی که خط مشی و استراتژی سازمان را حمایت کند.
شناسایی و ارزیابی فناوریهای جایگزین و نو در راستای خط مشی و استراتژی و اثر آنها بر روی کسب و کار جامعه
مدیریت سرمایه گذاری در فن آوری شامل شناسایی و جایگزینی فناوریهای منسوخ
بکارانداختن و بهره برداری کامل از فناوریهای نوآورانه و سازگار با محیط( صرفه جویی در انرژی و منابع، حداقل کردن ضایعات و آلودگیها، ترغیب به بازیافت و استفاده مجدد)
استفده از فناوریهای ارتباطات و اطلاعات در حمایت و بهبود عملیاتهای مؤثر سازمان
استفاده از فتاوری در حمایت از بهبود.
۴-۵- اطلاعات و دانش، مدیریت میشود
این جزء معیار میتواند شامل نکات زیر باشد:
ایجاد و توسعه یک استراتژی جهت مدیریت اطلاعات و دانش به نحوی که خط مشی و استراتژی سازمان را حمایت نماید.
شناسایی نیازهای اطلاعاتی و دانش سازمان
جمع آوری، ساختاردهی و مدیریت اطلاعات و دانش در حایت از خط مشی و استراتژی
ایجاد دسترسی مطلوب برای استفاده کنندگان داخل و خارج سازمان به اطلاعات و دانش مرتبط با آنها
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
بهره گیری ازفناوری اطلاعات درحمایت ازارتباطات درون سازمانی ومدیریت دانش و اطلاعات
تضمین و بهبود اعتبار، یکپارچگی و امنیت اطلاعات
پرورش، توسعه و حفاظتن مناسب از داراییهای فکری انحصاری جهت پیشینه سازی ارزش برای مشتری
جستجو جهت دستیابی، افزایش و استفاده از دانش به صورت مؤثر
ایجاد تفکر خلاق و نوآور در سازمان با بهره گرفتن از منابع اطلاعاتی و دانش مرتبط
۵- معیار پنج : فرآیندها [۲۷]
سازمانهای متعالی فرآیندهای خود را به منظور کسب رضایت کامل و ایجاد ارزش فزاینده برای مشتریان و سایر ذینفعان طراحی نموده، مدیریت کرده و بهبود می بخشند.
۵-۱- فرآیندها به طور نظام مند طراحی و مدیریت میشوند.
میتواند شامل نکات زیر باشد:
طراحی فرایندهای سازمان، شامل فرآیندهای کلیدی مورد میاز برای تحقق خط مشی و استراتژی
شناسایی ذینفعان فرآیندها و مدیریت مسائل مشترک در درون سازمان و با شرکای بیرونی، به منظور مدیریت و مؤثر فرآینهای به هم مرتبط.
برقراری سیستم مدیریت فرآیندها.
به کارگیری استانداردهای سیستمی به منظور پوشش سیستمهایی مانند سیستمهای مدیریت کیفیت، سیستمهای زیست محیطی و سیستمهای ایمنی و بهداشت شغلی در مدیریت فرایند.
بکارگیری شاخصهای فرایند و تعیین اهداف عملکرد.
بازنگری اثر بخشی چارچوب فرآیندها در تحقق خط مشی و استراتژی.
۵-۲- فرایندها در صورت نیاز بهبود مییابند
با بهره گرفتن از نوآوری به منظور کسب رضایت کامل و ایجاد ارزش زاینده برای مشتریان و سایر ذینفعان بهبود می یابند.
میتواند شامل نکات زیر باشد:
شناسایی و اولویت بندی فرصتهای بهبود و سایر تغییرات اعم از تغییرات تدریجی و جهشی.
استفاده از نتایج عملکردی و ادراکی و اطلاعات به دست امده از فهعالیتهای یادگیری به منظور اولویتها و اهداف بهبود و روشهای بهبود یافته عملیاتی
ترغیب و به ظهور رساندن استعدادهای خلاق و نوآور کارکنان، مشتریان و شرکای تجاری در بهبودهای تدریجی
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-04-13] [ 09:17:00 ب.ظ ]
|