– تبلیغات جهت معرفی جاذبه های گردشگری منطقه
– حفظ و نگهداری و ایجاد مناطق گردشگری
– استفاده از کارشناسان و مردم بومی جهت برنامه ریزی برای جاذبه های گردشگری

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

– بازنگری به نحوه توزیع امکانات، خدمات و تسهیلات گردشگری و اولویت دهی و تخصیص مجدد این نوع امکانات به مناطق گردشگری با قابلیت بالا و متوسط
– ضمن بازنگری به نوع و نحوه برنامه ریزی و حمایت دولتی از نواحی گردشگری، بهره گیری منطقی از نهادها، قوانین و مقررات حمایتی در جهت توسعه و تجهیز زیرساختها، تسهیلات و تجهیزات مختلف گردشگری در منطقه مورد مطالعه صورت گیرد
– بازنگری و توسعه نهادها و سازمانهای مرتبط در منطقه برای آموزش مردم و گردشگران جهت استفاده مطلوب و بهینه از جاذبه ها

استراتژی
فرصت ها
(WO)

– حفظ و حراست از بناهای تاریخی و مذهبی باستانی
– بهسازی و زیباسازی محیط پیرامون بناهای تاریخی و مذهبی
– بهسازی جاده ها و نصب علایم راهنمایی و رانندگی
– بالا بردن امنیت منطقه با تشکیل پلیس توریسم
– استفاده از پتانسیل منطقه جهت فقر زدائی و رفع بیکاری در منطقه
– ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه
– افزایش انگیزه مسافرت در بین طبقات شهرنشین
– شناسایی و بهره گیری از جاذبه ها، فراورده ها و دیگر مزیتهای نسبی گردشگری این منطقه
– استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه به منظور ایجاد تشکل های تعاونی مردمی و همچنین ترویج و آموزش گردشگری از طریق نشستها و جلسات مختلف با مردم منطقه
– ایجاد هماهنگی مابین نهادها و بخشهای مختلف مرتبط با گردشگری

استراتژی نقاط قوت
(SO)

– نگاه دولت به گردشگری شهرستان به لحاظ توانایی گردشگری در ایجاد درآمد
– آموزش و برطرف کردن نیازهای مرد منطقه در جهت کاهش استفاده از جنگلها و مراتع
– جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک منطقه
– پوشش مراکز بهداشتی در سطح شهرستان
– متنوع کردن جاذبه های منطقه جهت جذب گردشگران بیشتر
– آموزش ساکنین جهت برخورد مناسب با گردشگران
– زمینه سازی و تشویق مردم به مشارکت در جهت توسعه زیرساختها، تجهیزات و تسهیلات مختلف گردشگری و کسب درآمد از این طریق و همچنین استفاده از مشارکت بخش خصوصی در زمینه هایی که مردم نمی توانند مشارکت و یا سرمایه گذاری نمایند
– برگزاری سمینارها و نشستهای مختلف توسط دستگاه های ذیربط در جهت توسعه گردشگری در منطقه
– تدوین قوانین و مقررات ویژه جهت استفاده بهینه از جاذبه ها و فراورده های گردشگری و جلوگیری از تخریب و آلودگی این منابع

استراتژی
پرهیز ازتهدید
(WT)

– ایجاد مراکز اقامتی در سطح شهرستان
– ایجاد و توزیع مناسب رستورانها و اغذیه فروشی ها در سطح شهرستان و توجه به کیفیت آنها
– تشویق و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری
– توجه و سرمایه گذاری دولت در بخش گردشگری
– ایجاد تأسیسات و تجهیزات تفریحی و ورزشی در پیرامون جاذبه های تاریخی و مذهبی
– فرهنگ سازی توسط سازمانهای مربوطه جهت حفظ بناهای تاریخی
– توجه به جاده ها و تعمیر و نصب علایم راهنمایی و رانندگی
– بهره برداری از توان تشکیلاتی، قوانین و مقررات در جهت کاهش مخاطرات و فرسودگی بناهای تاریخی و مذهبی
– تأمین امنیت مناطق گردشگری در جهت جلوگیری از بروز تخلفات اجتماعی و سایر تخلفات
– تنوع بخشی به امکانات، فعالیتها و خدمات توریستی به منظور جلب رضایت گردشگران و بالطبع افزایش تعداد گردشگران

استراتژی به حداقل رساندن نقاط ضعف
(ST)

جدول۵- ۴۵- نظام تحلیل راهبردها و استراتژی گردشگری فرهنگی و هنری بر پایه مدل((swot

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...